30 שניות על מלחמה בהסחות דעת

אנשים ללא הפרעת קשב חושבים בצורה ליניארית ונותנים עדיפות לדברים שחשובים להם. אנשים עם הפרעת קשב, לעומת זאת, נותנים עדיפות לדברים שמעניינים אותם באותו רגע... זאת הסיבה שגם כאשר הם מבצעים משימה חשובה, דעתם מוסחת בקלות על-ידי מחשבות או דברים בלתי חשובים, אך מושכים ומסקרנים.

אז איך להילחם בהסחות הדעת ולהישאר ממוקד? נסו את השיטה הבאה. 
דמיינו שיש ברשותכם אקדח תיוג עם 3 סוגי תוויות:
 זה קשור למה שאני עושה עכשיו 
 זה לא קשור למה שאני עושה עכשיו.
 זה חשוב, אבל לא קשור למה שאני עושה עכשיו.

עכשיו, כשמתקרבת הסחה כלשהי – שאלו את עצמכם ''האם זה קשור למה שאני עושה עכשיו?'' ואז כוונו אליה את האקדח הדמיוני והדביקו את התווית המתאימה.

הנה דוגמה – אתם יושבים ובודקים את הניירת ששלח הבנק בחודשים האחרונים. זאת לא משימה כל כך מלהיבה, אבל זה מה שאתם עושים עכשיו. מבטכם נודד הצידה ואתם רואים את הג'ויסטיק של הפלייסטיישן – ''זה ממש לא מה שאני עושה עכשיו'' – כוונו את האקדח לג'ויסטיק והדביקו עליו תווית ''בזבוז זמן''.

ועוד דוגמה – אחרי כמה דקות אתם נזכרים שעליכם ללכת לסניף הדואר כדי להביא מכתב רשום – ''זה חשוב, אבל לא קשור למה שאני עושה עכשיו'' - כוונו את האקדח למחשבה והדביקו עליה תווית ''אחר כך''.

הבנתם את הרעיון? תרגלו כמה ימים וספרו לי איך זה עבד.

 

מבוסס על ADD Crusher – Staying Focused And On Track

כוון את האקדח והדבק תווית...

לך או לילדך יש הפרעת קשב? אני יכולה לעזור !

לפגישת היכרות, ללא תשלום וללא התחייבות,
התקשרו אליי 050-8526433 או  
שלחו לי מייל ariellacohen@gmail.com